fredag 22 februari 2013

Hur man får det att sluta regna

Det gick inte att undvika. Vi föll till föga, och det var vi inte ensamma om. Det var fullt med folk inne i billiga Kinaffären, och alla köpte paraplyer. Vad gör man inte när det öser ner så man kunde tro att nån står med vattenkanna och häller ner en massa forsande vatten.

Det har hänt en gång tidigare när vi var i Nerja, jag tror det var 2008. Då köpte vi också ett paraply efter flera dagars ihärdigt regn. Den gången upphörde regnet nästan genast. Och gissa vad, så blev det nu också. Hukandes under det nya jätteparaplyet tog vi oss hem de fem minuterna från salong La Sueca, och det var värt inköpet bara för att klara den korta biten. Sen, simsalabim, blev det uppehåll, och nu har till och med solen tittat fram. Alltså: Köp paraply, påverka vädret!

Den svenska frissan Annette som har La Sueca är förresten jätteduktig. Bra att veta. Jag som alltid åker till Stockholm för att klippa mig - nu kanske jag kan börja åka till Nerja...:-)
Många svenskar jag har pratat med utökar sin vistelse här med ett par veckor varje år, och till slut blir det halvårsvis. Låter lockande.

Inga kommentarer: