söndag 25 november 2012

Trevligt på La Comedia

Nej, var ingen dagisliknande stämning på La Comedia igår. Inte en barnvagn och inga omkringspringande småttingar så långt ögat såg. Men fullsatt och trevligt, trots att det var tidigt på kvällen.
De har ändrat inredningen. Förr var det så mysigt med olika slags bord och stolar, det var ett slags mixad vardagsrumsinredning som jag verkligen gillade. Nu är det vanligt, strömlinjeformat med många långa bord och raka linjer. Säkert mer ekonomiskt eftersom fler gäster får plats men inte lika charmigt.

Vi hade kul och maten var god. Inte fantastisk men god eller i alla fall okej. Nöjdast var hon som åt lammkotletter. Men min kycklingrätt (150 pix, billigast på menyn) var också bra. Vi åt olika rätter alla fem och det stora minuset handlar om dålig kryddning, saltkaret gick runt ett antal gånger och två i sällskapet använde ordet "smaklöst". Husets vin var däremot smakrikt och helt suveränt bra för sitt pris.
En lyckad kväll eller snarare eftermiddag. Vi hann hem till både Så mycket bättre och Downton Abbey. Jag kan inte fatta hur något kan vara så bra som DowntonAbbey!

2 kommentarer:

Ditt och datt sa...

Aaaahhhh! Downtown Abbey!!!! YEAH! YEAH! YEAH!

När jag satt och såg på "Så mycket bättre" i går, tänkte jag - gu vad bra jag har det och kvällen är inte slut, snart kommer Downtown!!!!!! Och jag kände mig så nöjd och glad med tillvaron!

Ditt och datt sa...

Å jag som alltid har sagt "Downtown" - utan att tänka på vad det betyder, förstås! Men nu vet jag så mycket bättre!! :-D