söndag 1 januari 2012

1 januari 2012

Så var det ett nytt år. Det beramade, av många fruktade 2012. Det har ju börjat dramatiskt och även våldsamt på många håll. Hur kommer till exempel jordskredet i Norge att utvecklas?

Hemma på Portalgatan är det desto lugnare. Vi har suttit parkerade i soffan hela dagen, sett nyårskonserten, Trollkarlen från Oz (en film som blir bättre för varje gång jag ser den) och diverse sport.

Igår drog vi nyårsänglar, tre var som ger fingervisningar om viktiga tendenser under det kommande året.
Dessa fick jag:


Intressant. Jag gillar speciellt den sista: Intention. Den känns viktig. Inte för att det är nåt fel på dom andra heller...

Som vanligt firade vi nyårsafton med H&T. Dom tog med champagne och K. och jag fixade mat och vin. Väldigt mysigt hade vi. K. har ju varit (och är) väldigt trött och visste först inte om hon skulle orka med något firande alls. Men det gick jättebra. Hon drack inte så mycket vin utan tog det väldigt lugnt, och det var nog klokt.
Många glas att diska är det i alla fall idag, jag har alltså inte gjort det än fast klockan är nästan fem. Kanske dags att göra ett ryck nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande med dina änglar!!!

Skönt att K orkade fira lite, det är nog viktigt att vara bland folk som man gillar och som gillar en!

Monica Hortell sa...

Ja, det är verkligen sant!