torsdag 1 september 2016

Hos neurologen

Processen går vidare. Idag har jag träffat världens förmodligen trevligaste (och säkert också bästa) neurolog.
Som tur är, som den tänkande och utifall att-människa jag är, hade jag med mig alla mina undersökningsresultat. Tur, eftersom det visade sig att Akademiskas datasystem ligger nere sen igår. Inte en dator gick att använda, det är ju inte klokt. Men jag hade en bunt papper som doktorn studerade, och så fick jag utförligt berätta om mina symptom från början till slut samt att han gjorde diverse egna undersökningar. Trolig slutsats: Felet har med ryggmärgen att göra. Och det krävs ytterligare en magnetkameraundersökning. Lång väntetid på det, men han skulle sätta mig på nån typ av skynda på-lista, så det bara tar några månader.
Var det hela kommer att sluta är fortfarande oklart. Det kan vara något som trycker mot nerverna och som går att operera. Det kan också vara något som inte kan behandlas utan blir en bestående funktionsnedsättning. Jag skulle inte oroa mig just nu, tyckte doktorn. "Det är inte så att du kommer att hamna i rullstol inom kort." "Inom långt, då?!" sa jag förstås. "Nja, vi ska inte inte måla fan på väggen" sa han. Hm, tänkte jag, man ska inte heller ropa hej...

Men hur som helst, just nu är det som det är Och imorgon åker K. och jag till Nerja.  Det känns riktigt kul.

Inga kommentarer: