söndag 12 augusti 2012

Paus

Någon undrade om jag är sjuk, men det är jag verkligen inte. Jag har bara en bloggpaus. Varför vet jag inte, det har bara blivit så.
Kanske händer det för lite just nu? Sensommaren är en ganska trevlig tid, men särskilt stimulerande är den inte. Jag kollar OS (fast nu är det ju slut) och när jag inte kollar åker jag till kollan. Klippte gräset idag och kände mig väldigt nyttig. Efter väl förrättat värv, som det heter, drack jag kaffe. Väldigt sensationellt, jag dricker kaffe flera gånger i veckan nu! Jämfört med några gånger om året som det var förut. Alltså, jag har aldrig varit en kaffedrickare, aldrig nånsin. Men nu tycks det vara på väg. Mysko. Men det måste vara speciellt kaffe, ingen sur och besk gammal brygd.

Hallonen börjar ta slut, men så många jag har plockat! Och vilka fantastiska hallon! Trädgårdshallon kan annars vara ganska torra och smaklösa, men de här är söta och aromatiska. Dessutom stora och fina och inte en mask nånstans. Det ultimata hallonet - undrar vad det är för sort.

Hur som helst, detta är bara ett livstecken. Så att de typ 30 personer som följer min blogg regelbundet ska känna sig lugna. Jag börjar nog snart med mina dagsrapporter igen.