måndag 2 september 2013

Korta iakttagelser

Jag kom på att jag behövde gå ett ärende till stan, och då var klockan drygt 17. Det är inte ofta jag rör mig ute på stan den tiden, insåg jag genast. Folk slutade sina jobb, och cykelbanorna var helt crowded. Bra att det har blivit inne för cyklister att räcka ut handen när de ska svänga. Antagligen ren självbevarelsedrift.

Mina ärenden var snabbt avklarade, och det var skönt att få lite luft. Eftersom det blåste väldigt kallt tidigare på dagen klädde jag mig varmt. Jeans, tröja, jacka, halsduk. Så kom jag ut och mötte folk som cyklade i t-shirt. Ja, värmen är visst på väg tillbaka.
Min klädsel var inte helfel i alla fall. Jag frös inte men höll heller inte på att förgås av värme.
Att frysa gillar jag verkligen inte, så jag har bestämt mig för att undvika det så långt det bara går.

Löpsedlarna var roliga, i alla fall när de satt bredvid varann. Intressant också att se vad som anses viktigt och säljande.


5:2 är nog en bra diet.Själv håller jag mig till LCHF light, det funkar för mig. Jag njuter av maten, blir mätt och nöjd och går ner i vikt. Sen, när jag har gått ner några kilo, äter jag wienerbröd eller dricker öl. Så får jag strama åt igen. Det är i alla fall enkelt att hålla den nivå jag har bestämt mig för.
Kvällens middag bestod av omelett med ost, minitomat och rökt medvurst. Till det rester av gräddstekta kantareller och en vitkål- och lökblandning. En helt perfekt måltid, mättande och liksom tillfredsställande.

1 kommentar:

tomaskruger.se sa...

Själv kör jag passiv LCHF, eftersom min fru har hakat på det tåget. Nåja, jag kan ju alltid blogga om min syn på dieter. ;)
http://tomaskruger.se/2013/september/trollformler-av-var-tid.html