tisdag 5 april 2011

Lunch på stan

Har ätit lunch på Thai Village som ligger på Smedsgränd. Där har jag aldrig varit, det är en restaurang jag knappt känner till fast den ligger mitt i stan. Stora, fina lokaler och fräsch buffé med sushi och thai-kinamix. Sushin var god. Den andra maten var okej, fast ganska smaklös. Jag koncentrerade mig på dom rätter där det stod "starkt", men dom var inte starka alls.
För ovanlighetens skull drack jag kaffe efter maten, och det var riktigt gott. Inte alls sådär fränt och ettrigt som bryggkaffe brukar vara. Efterrätt kunde man också äta: tre sorters glass, konserverad frukt och gelehallon.
Monic och jag hade mycket att prata om och tiden gick fort. Men den trevliga lokalen var också väldigt kall, så jag blev rejält frusen på slutet. Hur som helst, det var mysigt ändå. Nästa gång jag äter på Thai Village ska jag koncentrera mig på sushin och glassen.

Inga kommentarer: