fredag 8 april 2011

Gillar Adelsohn

Det var hur skönt som helst att gå/jogga. Åh vad jag har saknat det under vintern! Och jag såg en massa gula och lila krokusar, bara en sån sak...

Nu har solen kommit fram och jag ska gå iväg på fest om en stund. Kollar lite i olika tidningar. Läste en chatt med Ulf Adelsohn, som ju avgår som styrelseordförande i SJ. Jag har alltid gillat honom, han verkar rakryggad och reko på alla sätt. Hans sätt att verkligen tala klarspråk i tågfrågan är helt underbart. Irriterande att regeringen är så låst och dogmatisk i vissa frågor, eller hur kan någon fortfarande tycka att avregleringen av järnvägen är bra?
När ideologiska principer inte går ihop med verkligheten så kanske man borde satsa på verkligheten ändå...
Jag funderar faktiskt på att börja åka med Swebus dom gånger jag ska till Stockholm. Köper man ett 10-kort blir det dessutom mycket billigare.


I alla fall ska jag göra det nästa vinter.

1 kommentar:

Bia sa...

Gillar också honom!!! Rekommendation: ta ett annat färdmedel om möjlighet finnes!