söndag 8 maj 2011

Lyckat astrologiprat

Stockholm igår var soligt och varmt, men oj vad mycket folk. Drottninggatan helt crowded vid två-tiden, när jag gick där på väg till Odenplan. Öl och vin dracks på uteserveringarna, det var ett slags snäll och lättad stämning - "äntligen sommar igen"! Jag köpte en glass till och med, en våffla med pistage och päron. Pistageglassen (Sia) var väldigt god.
Jag var ute i god tid och satte mig en stund vid Observatorieparken.


Idylliskt. Men mitt ärende var ju att prata astrologi för en åtta kvinnor stor grupp. Det var hur trevligt som helst. Alla var väldigt intresserade och ställde frågor, och jag hade kunnat hålla på hur länge som helst kändes det som.
Efteråt hade jag förstås tänkt mig att ta tåget hem på en gång, men istället blev jag bjuden på knytkalas. Tacos, pajer, kex, ost, pesto och allt möjligt dukades upp. För att inte tala om rabarberpaj, chokladkaka, glass, vaniljsås...hm, jag blev alltså inte smalare igår heller.
En del av den glada skaran syns här.


På Centralen stötte jag ihop med min granne Ingalill och fick alltså trevligt sällskap även hem.
Allt som allt, en lyckad dag. Och nu skiner solen igen! Jag ska snart besöka det nya gymmets Öppet hus, och det blir nog också en liten joggingtur idag.

Inga kommentarer: