söndag 9 juni 2013

Förkylt och lugnt

K. är fortfarande förkyld, det hostas och snörvlas väldigt mycket. Och det är inte samma förkylning som jag hade. Här handlar det om baciller, och de virvlar omkring och hackar och pickar och knapprar på mitt immunförsvar. Hoppas jag kan stå emot.

Vi har haft en stillsam innedag. Det finns inte så många alternativ när en är sjuk och det dessutom regnsr. Fast nu på kvällen skiner plötsligt solen...äh, nu är det för sent. Min kvalitativt tveksamma TV-kväll börjar snart. Den innehåller bland annat Bachelorette och Poirot. Bland annat.

För några veckor sen skaffade K. en minipad. Hon påstår sig älska den och kollar på Öppet arkiv och SVT Play i sängen och soffan. När den är på laddning spelar hon diverse spel i mobben.


Så mycket mer händer inte idag. Lågt tempo. Synd att det inte finns fler bröllop att kolla på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch! Jag känner mig som om jag har nån infektion på gång - näsan kliar, jag nyser och musklerna gör ont. Men jag är på jobbet i alla fall. :-(
Krya på K!

Monica Hortell sa...

Usch, det är inte kul att bli förkyld den här årstiden. Stanna hemma om du inte känner dig bättre!

Anonym sa...

Känner mig något bättre idag - måste ha varit ingefärskaramellen! - men jag har fruktansvärt ont i musklerna... :-(