lördag 26 mars 2011

Nice day

Ännu en trevlig dag har det varit. K. och Nikki fikade på stan och kom hem lagom till hockeymatchen Skellefteå-Luleå. Tyvärr så förlorade Luleå. Jag brydde mig inte så mycket om det, för jag var fullt upptagen i köket.


Medan jag rostade rotfrukter, gjorde tomatsallad och behandlade fint kött på bästa sätt, myste vissa i soffan.


Det blev en drink sen, med vodka, citron och lime. Lite nötter till det. Därefter var det dags för mat. Så perfekt oxfilé! Med timjan, rödvinssås och diverse annat gott. Jag var extremt nöjd, och det var även "gästerna".


Nån riktig efterrätt blev det inte, men en stor skål smågodis kan också funka. Vi öppnade en till flaska vin till - vin och godis är en helt okej kombination.


Snart ska Nikki ta 22-tåget hem. Det var som alltid kul att träffa henne, och K. blir förstås väldigt lycklig av att få träffa sin dotter.
Lyckad lördag. Och nu börjar äntligen sommartiden!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Noterar fnissande att TV-tidningen ligger strategiskt placerad framför K - samma som här. Markerar hon också programmen hon ska se? Det gör jag. Vad gäller TV-tidning kör jag på Expressens, men jag vet att K kör på Aftonbladet.
Härlig kväll! Godis och vin går utmärkt! :D

Monica Hortell sa...

Hon markerar inte lika mycket nu som förr. Men TV-tidningen är en viktig tidning i vårt hem. :-)