söndag 21 oktober 2012

20 år

Det är underligt med tiden. Vissa dagar känns alldeles för korta, de rusar iväg utan att man hinner vara med. Ytterst lite blir gjort, det är bara "nejmen, hallå, har dagen försvunnit redan?", och så är man trött utan direkt anledning.
Andra dagar är långa. Allt man tänkt hinns med, och ändå blir det tid över. Det känns som att timmarna sträcks ut på ett väldigt bra sätt. Som det var på julafton när man var liten, fast då var det inte så bra förstås utan bara jobbigt när tiden sniglade sig fram.
En sån snigeldag har jag haft idag. Tiden räckte till allt och lite till. Dessutom har jag varit jättepigg precis hela dagen.

Jag behövde vara effektiv idag, för imorgon blir det ingen nytta utan bara fest. K. och jag firar 20 år! Eftersom vi snart åker på vår långa Spanienresa och lägger undan pengar till det, blir det inga enorma extravaganser imorgon. Men blommor, champagne, middag på restaurang...nåt sånt har vi tänkt oss.

20 år, det är länge det! Så det är klart vi ska fira, fast det är måndag. Kul ska det bli!

5 kommentarer:

Ditt och datt sa...

Åh, söta ni! Va roligt och härligt! Jag hoppas ni kommer få en helt fantastisk toppendag! Stort Grattis! ♥

Anonym sa...

Men grattis till er båda!!!!! (Från en som firade fem i slutet av augusti...)

Maria Westerlund sa...

Hej Monica !
Jag finns här och läser och har inte glömt bort dig. Gläds med er och önskar er en lycklig dag. Skål för den strävsamma kärleken !

Monica Hortell sa...

Skål och tack! Vi har haft en toppendag! Avslutad med tårar dock, pga Gardells TV-serie. Ruggigt bra.

Anna sa...

Stort Grattis till er!