torsdag 25 oktober 2012

Läget

Plötsligt är det kväll, ganska sent också. Okej.
Dagen har inte varit direkt bortkastad, snarare tvärtom när jag tänker efter. Har jobbat hyfsat bra, fast inte så många timmar som jag hade tänkt. Inga problem dock, jag har avsatt fler dagar till det uppdraget.

En mystisk avloppslukt har jag motat bort idag. Det är mycket sånt konstigt i den här lägenheten tycker jag. Igår var en kille här för andra gången på tre veckor och fixade köksavloppet, och idag stank det nåt fasligt i badrummet. Bara sådär, helt utan förvarning eller anledning. Det är inget stopp eller så. Och lukten verkade komma från tvättmaskinen. Jag kom ihåg att det varit så tidigare, och då hjälpte det att helt enkelt köra en tvätt. Så det gjorde jag nu också. Hux flux - problemet löst! Det är alltså nåt med vattenlåset till tvättmaskinen, eller? Nutidens VVS är verkligen inte av nån högre kvalitet. Klena doningar. Men lukten är borta nu i alla fall.

Imorgon är det fredag igen. Vi har inga stora saker planerade i helgen, och det känns skönt. Ska gå på en vernissage på lördag, en kort stund bara. Efter det har K. ett måleriuppdrag och jag går väl hem och jobbar med mitt.

Tja, så är läget just nu. Under kontroll. Och så kan det gärna få fortsätta.

Inga kommentarer: