tisdag 30 oktober 2012

Sandy och Nerja

Wordfeudservern låg nere ett par timmar idag. Precis den tid när det är så avkopplande och kul att spela en match eller två, dvs efter middagen, innan man eventuellt börjar med nåt nyttigt eller ser på TV. Vad tomt det kändes! Sen kom den tack och lov igång igen.
Är jag beroende? Kanske lite.
Och det där med att eventuellt göra nåt nyttigt försvinner ganska snabbt när jag sitter där totalt fokuserad på bokstäver och ord. Plötsligt är klockan jättemycket och kvällen är slut!

Mellan varven idag har jag kollat senaste nytt om orkanen Sandy i USA. Blir imponerad över deras katastrofberedskap och organisation. Det framgår kanske inte så mycket i de svenska nyheterna, men i direktrapporteringarna från CNN märks det verkligen. (Även själva CNN tycks ha en fantastisk beredskap och organisation.)
Hoppas det värsta är över nu.

Nåt annat jag gör mellan varven är att gå in på diverse sajter och se hurdant väder det är i Nerja. Det brukar jag göra den här tiden på året, när mörkret och kylan börjar kännas av för mycket. Och eftersom vi har en lång Nerjavistelse planerad så känns det förstås väldigt skönt. Vi åker dit om sådär en tio veckor, så temperaturen nu säger ju inte så mycket. Men det känns ändå mysigt att se bilder därifrån. Och, till min glädje faktiskt, har det regnat en del där på sistone. Bra, så det inte blir en öken. Och så hoppas jag att det "regnar av sig", så det blir precis så himmelsblått och soligt som på bilden under vår vistelse. Under de sex veckor jag tillbringade i Nerja nu i vintras tror jag det regnade två dagar. Det kan man i och för sig stå ut med.



Den här vyn längtar jag efter

Inga kommentarer: