fredag 30 maj 2014

Sötast i Nerja?

Som jag tidigare berättat finns det otroligt många hundar i Nerja. Var och varannan människa har hund. Därför kan man se såna här skyltar:


Hundparkering alltså, utanför en bar. Väldigt smart.

Det finns en del söta hundar här, men frågan är om inte denna tar priset:


Först trodde jag det var en leksak, nåt mitt emellan hund och nallebjörn. men det är en väldigt lugn, äldre hund som vaktar mattes affär. Spanar på allt, men håller sig cool.
Hur kan det finnas en sån hund?
Nästan varje gång jag går förbi står det folk och stirrar. "What a pretty dog!" "How cute!" "I can´t believe it!"
Det är förstås det mest djurälskande folket av alla, engelsmännen som beundrar honom, det är en hane.
"Jag vill ha en sån hund," säger K.

Det faller ju på att jag inte vill ha nån hund alls. Men söt är den, på ett märkligt sätt. Som att ett leksakshuvud har skruvats på en liten hundkropp. Förmodligen heter den Teddy.