fredag 22 april 2016

Proppen ur och kompassnålen snurrar

Oj, vad proppen är ur nu, i den politiska debatten alltså. Kompassnålen snurrar vilt, det som var fruktansvärt fel att säga eller ens tänka är nu helt mainstream och nödvändigt. Media befinner sig på den värsta etiska karusellen jag tror jag har skådat, och fort har det gått.
Otroligt skönt! Jag suckar av lättnad.
En anledning till att min blogg nästan dog ut ett tag var just att det finns så mycket som är tabu här i landet. Så många etiketter som sätts på allt som inte ligger inom väldigt snävt bestämda ramar. Och den utvecklingen tog fart för sådär en tre-fyra år sen och har sen drivits vidare till det absurdas gräns. Nu kanske gränsen är nådd?
Vibbarna av Sovjet, Östtyskland och Nordkorea kanske tunnas ut?
Jag hoppas, jag hoppas.

För övrigt läste jag i socialdemokraten Westerholms blogg att två journalister har jobbat heltid i tre månader med att gräva om Kaplan! Fler saker lär avslöjas.
Äntligen.


Inga kommentarer: