söndag 17 april 2016

Splittrat söndagsinlägg

Ingen snö hittills i april, och nu lär det ju inte bli nån heller. Bra. Kyligt är det, men det gör ingenting. Det blir en långsam, gradvis vår då, och redan börjar det skimra ljusgrönt här och var. När vi sen åker tillbaka till Nerja är det som vackrast här, men det får man ta.

Lchf-kuren fungerar som väntat. De två kilon jag ville gå ner i första hand är nu borta - på bara fyra dagar. Visserligen sägs det vara mest vätska som lämnar kroppen, men det spelar ingen roll. Vem vill gå omkring med två kilo överflödig vätska? Känslan av stabbighet är densamma. Och nu satsar jag på att få bort ett kilo fett också. Det tar nog lite längre tid.

För övrigt fattar jag inte hur Mehmet Kaplan kan sitta kvar. I vilket annat land som helst hade han varit väck för länge sen. Jag har alltid trott på Nalin Pekgul när hon påstått att Kaplan har en islamistisk agenda. Tecknen har varit många. Nu undrar jag om hela miljöpartiet har det. Och Löven, är han bara korkad eller? Hela alltihop oroar mig djupt.

Resten av den här söndagen kommer att delas lika mellan arbete, tvätt och TV. För ovanlighetens skull gillar att titta på hockey, och det beror på att Lasse Granqvist är en så otroligt bra och engagerad kommentator. Kommentatorn är jätteviktig när det gäller TV-sport. I Nerja brukar K. och jag se internationell fotboll i en finsk kanal. Kommentatorn är fantastisk och skapar världens stämning - att vi inte förstår ett ord gör absolut ingenting!

Inga kommentarer: