måndag 4 april 2016

Hemma och vilar upp oss

Det är nästan tjatigt att säga oj, vad tiden går. Men nu har den gjort det igen, alltså det är ett tag sen sist. Det är så jag märker att tiden verkligen går fort, när jag ser hur länge sen det var jag uppdaterade bloggen.
Vi har hunnit åka hem till Sverige, och det känns riktigt bra. De första dagarna var vi helt slut, degade i soffan, slötittade på TV, läste, slumrade, gjorde ingenting. Framför allt: vi träffade inte en enda människa.
Det behövdes en vilopaus från alla intryck och det intensiva sociala livet i Nerja. Nu börjar vi bli oss själva igen, dvs åtminstone lite halvenergiska. Dags att deklarera. Och boka in diverse appointments med läkare, optiker och annat nyttigt. Och träffa vänner
Våra vänner i Nerja, de vackra vyerna, enkelheten, mysfaktorn - ja, det kommer vi att sakna snart, men än så länge är det mer än okej att vara hemma, och vi åker ju snart tillbaka.

Något vi njuter av är att ha varmt inomhus, Att det är gråmulet och småkulet ute gör absolut ingenting. Vi börjar nästan fundera på att vara mer i Sverige under vintern och mer i Spanien vår och höst. Visst, snö, mörker och halka är vidrigt. men man behöver ju inte gå ut så ofta. Och att frysa inomhus är baske mig värre än att frysa ute. Äntligen förstår jag de fastboende Spanienvänner som åker till Kanarieöarna och Thailand på vintern. Det verkar också som att ju mer man vänjer sig vid den underbara värmen i maj-juni och september-oktober (i juli-augusti är värmen inte underbar utan jobbig), desto känsligare blir man för den råkalla fuktkylan.
När man tycker att allt under +25 är kyligt, då har man blivit mer spansk än svensk.

Vi får se hur det blir framöver. Som sagt, vi vilar upp oss nu och är lite lagom aktiva mellan varven.

Och på tal om blogg: Jag har också börjat blogga på Året Runts hemsida aretrunt.se. Postade mitt första inlägg idag.
En astroblogg - gå gärna in och kolla!

Inga kommentarer: