torsdag 8 november 2012

Tarotkorten framme

Jobb, en promenad, en wordfeudmatch och tarotstudier - så har min dag sett ut. Det sista, tarotstudier alltså, är det länge sen jag höll på med. Men jag har några väldigt bra böcker i ämnet, böcker som inte är spådomsinriktade utan har ett psykologiskt djup och där korten ses som en beskrivning av en själslig resa. (Samma inställning som jag har till astrologi.) Författaren  heter Rachel Pollack.

Och tarotlekar har jag också, flera stycken till och med. Så idag plockade jag fram en bok och en kortlek och började från början med att tränga in i symbolerna och på nytt tillägna mig sättet att tänka. Insåg att det är väldigt väldigt länge sen jag verkligen studerade något. Alltså inte slentrianmässigt snabbläste utan gjorde en koncentrerad djupdykning. Och vad stimulerande och kul det är!


Förr, det var väl en 25 år sen, höll jag på en hel del med tarot och tyckte att det var ganska så givande. Det känns som att det är dags igen!

2 kommentarer:

Ditt och datt sa...

Jag har en Osho Zen Tarot-lek, men numera glömmer jag oftast bort att jag har den. Ska ta tre kort innan jag lägger mig.

Kan inte du ta med en lek till Nerja? Kanske är fler som skulle vilja att du lade kort för dem? Just a thought.

Anonym sa...

Jag är nyfiken!!!