måndag 30 maj 2011

Heja kungen!

Jag blir extremt irriterad på medias hets mot kungen. Ja, dom allra flesta journalister är vänster, dom flesta vill avskaffa monarkin. Men att använda sin makt (som är större, mångfalt större än den makt kungen har) till att ständigt misstänkliggörande och smutskastande i avsikt att få även majoriteten av svenska folket på sin sida, det är bara dåligt.
Går han i svaromål vänds det mot honom. Säger han ingenting vänds det mot honom. Skocken skränar och stampar och har liksom vittring. Ett byte, det saftigaste bytet nånsin, nu ska han inte komma undan! Jag tycker det är lite äckligt.

Kungen ska sköta sitt jobb, i övrigt behöver han inte vara en perfekt människa. Kungar har sällan varit det, dom brukar inte ha fläckfria privatliv. Om man läser lite historia upptäcker man det ganska direkt.
Några som i alla fall inte ska bestämma hurdant statsskick Sverige ska, det är journalisterna. I opinionsundersökningar där människor får svara på vilka yrkesgrupper som har sämst resp. bäst förtroende för brukar journalister ligga i botten. Bara 4% hade förtroende för journalister i den senaste undersökning jag läste. Det är väldigt illa och borde väl leda till självrannsakan..? Förtroendet för kungen och monarkin brukar ligga på 50-60 %.
Bara därför ska jag sätta in en bild på honom. Heja kungen!

Bild från AB.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar ilska i inlägget! Jag håller med och undrar om inte media har viktigare saker att ägna sig åt än om Kungen varit på porrklubb eller inte.

Monica Hortell sa...

Ja, jag är verkligen arg! Herman Lindqvist skrev bra idag, att det är "en storm i en gödselstack", helt skapad av media.

Anonym sa...

Jag har bara hunnit snabbläsa lokalblaskan i dessa studenttider, men var skrev han detta så kan jag läsa senare???

Monica Hortell sa...

Jag såg det i nån tidnings nätupplaga. Kommer inte ihåg vilken.