tisdag 8 mars 2011

Knölbedömning imorgon

Jag har lagt fram kartan över Stockholm och rekar inför morgondagen.


Visserligen har jag fått en jättebra vägbeskrivning av Hand- och fotkirurgiska kliniken, men jag vill ändå kolla lite på gator och hållplatser.
Det är alltså äntligen dags - Operation Fotknöl Bort kan börja! Och en rent bokstavlig operation är just vad det blir, frågan är av vilket slag. Och frågan är också: när? Imorgon handlar det om att ta ställning till röntgenplåtarna, diskutera lämplig behandling och förhoppningsvis boka en tid. Något jag har väntat på sen i slutet av sommaren!

Det värsta scenariot är att tån måste stelopereras. Då blir det gips, kryckor och ganska lång rehabiliteringstid. Det bästa scenariot är att det räcker att mejsla bort knölen och såga bort nån annan liten sak och sen skruva ihop det, eller vad dom nu gör. Jag läste en beskrivning på engelska, tyvärr var det också äckliga bilder med. Men om bästa scenariot funkar så behövs varken gips eller kryckor, man kan stödja försiktigt på foten så gott som direkt, och efter två månader är man helt återställd. Hoppas, hoppas på det! Fast jag får ta det som det blir. Det viktiga är att knöleländet försvinner. Den syns inte riktigt på bilden, men man ser i alla fall mina gladsockar. (Ett av oräkneliga par.)



I alla fall är jag glad att det äntligen börjar röra sig. Och att det rör sig beror inte på Akademiska Sjukhuset i Uppsala. Där verkar det inte vara mycket som fungerar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller tummarna för en snabb operation och för att det blir den lindriga varianten. Lycka till i morgon önskar din vän som fick sin operation inställd just denna dag några timmar innan planerad inläggning!
Kram
C

Monica Hortell sa...

Tack! Supertråkigt med din inställda operation...

Anonym sa...

Jag blev lite glad när jag såg dina gladsockar eftersom de har orange ränder, men sen såg jag även turkosa...
Nåväl! Jag ville bara säga att jag håller alla tummar jag har att det går bra i morgon. Du får gärna ringa när du kommer hem och berätta hur det gick. (Jag är iväg en sväng vid 20-tiden och hämtar Anna, bara.)

Monica Hortell sa...

Kombinationen turkos-orange är rätt kul... Ja, jag kanske slår en signal imorgon.