fredag 21 september 2012

Laddning inför festhelg

Här sitter vi och spelar wordfeud. K. i ett rum, jag i ett annat. Det går bra för mig, och nu har jag så bra wf-statistik, så, ja...jag kommer inte ihåg när jag senast förlorade mot nån. Ett osannolikt flyt har jag haft de sista veckorna.
K. har länge pratat om att köpa en Iphone. Hennes gamla mobbe började visa trötthetstecken för ett bra tag sen. Nu har det blivit av, och glad i hågen installerade hon wordfeud.
Jaja, tänkte jag, för K. är lite halvdyslektiker. Det här är ingen match, jag kan spela medan jag gör annat, tänkte jag också.
Men så lätt är det inte. Märkligt nog försvinner dyslexin, eller snarare skärps ordförmågan upp till en ny nivå, när det handlar om tävling. Så helt kan jag inte slappna av.

Men i alla fall, vi har en lugn hemmakväll. Laddar inför morgondagen, för den blir desto festligare. Redan i mars bokade vi biljetter till After Dark på Hamburger Börs, och nu är det dags. Vi har en riktig festhelg i Stockholm - åker imorgon fm och kommer hem söndag em. Först till Bromma och den övernattningslägenhet som Siw och Bengt kan erbjuda. De vill bjuda på en drink också, så det blir en trevlig inledning på kvällen innan vi sammanstrålar med Anna och Marlene. På Hamburger Börs blir det middag, vin och helt säkert en fantastisk show. Sen övernattar vi i Bromma och blir bjudna på lunch innan vi åker hem på söndag. Det ska bli toppenkul!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att ni får riktigt trevligt i Stockholm.
Vad gäller Wordfeud börjar vi som spelat länge att tröttna. Det är ju mycket tur i spelet också, tur med bokstavstilldelningen. Jag kan rekommendera Ruzzle. Där har spelarna samma spelplan och man skall lägga så många ord som möjligt på två minuter. Det är riktig hjärngympa efter att ha vant sig vid Wordfeud.
Det finns också ett ganska kul spel som heter Quizkampen. Det är också samma spelplan eller rättare sagt, frågor för båda spelarna. Det är superenkla frågor blandat med riktigt svåra. Det är ett spel av typ Trivial Pursuit.
C

Anonym sa...

Å vilken rolig helg! After Dark är jätteroliga, vi såg dem på Musikens hus för typ fem år sen eller nåt... Time flies...

Monica Hortell sa...

Jag har då inte tröttnat på wordfeud än, men det är möjligt att jag gör det så småningom.
Ruzzle gillar jag inte riktigt. Det är för stressigt, medan wf snarast är meditativt.
Quizkampen låter kul!

After Dark var verkligen bra! K. vill absolut gå och se den en gång till, och det kanske vi gör.

Ditt och datt sa...

Om ni ska se After Dark igen, vill jag gärna gå med!

Ditt och datt sa...

Om ni ska se After Dark igen, vill jag gärna gå med!