lördag 20 december 2014

Mjöl på apoteket

Vårt närmaste apotek har byggt om och piffat upp sig. Jag har reagerat på att det ser så väldigt annorlunda ut, typ öppen planlösning med skönhetsprodukter i blickfånget. Det står faktiskt "Skönhet" lite överallt, och där finns diverse kända märken. Smink. På apoteket. Det känns så fel, så fel.
Idag hade jag ett ärende dit, skulle köpa en traditionell apoteksvara, så jag gick in i butiken och kollade bland hyllorna. Noterade då att de även säljer müsli! Och snacks. Och mjöl.
Alltså, så konstigt. Apoteket, vad händer?!

I övrigt kan jag konstatera att tiden går fort. K. ska hoppa in på sitt gamla jobb, hon har fått massor med pass, så plötsligt har vi nästan inga lediga dagar/kvällar kvar innan vi åker tillbaka till Nerja.
Det har liksom tjocknat med åtaganden/träffar/arbete, och det är förstås både trevligt och bra. Själv har jag också haft rätt mycket jobb men har gjort undan nästan allt. Kommer att vara ensam hemma både jul- pch nyårsafton. K. jobbar till 21 båda dagarna. Jag har inget emot det, tvärtom. Det är mysigt att vara ensam, särskilt på julafton. Jag var ofta det förr i tiden och njöt verkligen av det ensliga trivselmyset. Det är ändå en speciell stämning på julafton, den ligger som täta vibrationer i luften. Så den dagen kan man bara vara och känna ett slags frid. Sen blir det väl en öl och lite Janssons när K. kommer hem. Lite vickning sådär.

Hur man än ser det, så börjar snart nedräkningen. Två veckor kvar.

3 kommentarer:

Jerry sa...

God Jul, Monica!

Anonym sa...

Ville bara önska dig och K en riktigt god jul!

Monica Hortell sa...

Tack detsamma, om än i efterskott! Ni har båda haft det bra av era bloggar att döma!