fredag 17 juni 2016

Grottman med ärvda pengar

Igår var vi på Winters Bar och kollade på fotboll. En tråkig match mellan Tyskland och Polen. Vid bardisken satt en hippieliknande kille som berättade att hans andliga guide hade sagt att Polen skulle vinna med 2-0. (Det blev i själva verket 0-0.)
Det finns folk som bor i grottor i Nerja och runt omkring, och nu har jag äntligen träffat en. Eller äntligen...jag vet inte om det är rätt ord. Killen var från Tyskland, 47 år gammal och har bott i en grotta sen december, eftersom han inte gillar det tyska vädret. Han berättade också hur mycket han hatar pengar och kapitalism. "Men vad lever du på?" frågade jag. "Jag lever på ett arv från min far" svarade han, som att det var det självklaraste i världen.
Märkligt på nåt sätt.

1 kommentar:

Ditt och datt sa...

Totalt omedveten om sig själv! Helmysko!!