söndag 20 maj 2012

En ganska vanlig söndag

Det börjar hopa sig här hemma. Damm, disk, tvätt. Jag känner mig inte så jättemanad, men lite disk ska jag i alla fall ta itu med. Visserligen har vi diskmaskin, men allt kan man inte slänga in där. Nu har det samlats en massa ömtåliga glas, och det är min uppgift att få dem rena och torkade. Snart.

Damm har som vanligt krupit in överallt. Och vi behöver fortfarande köpa en ny dammsugare.
Tvättmaskinen har fortfarande en trasig packning. Imorgon ska jag ringa några samtal, eller förhoppningsvis behövs bara ett för att få hit en rörmokare.

Nej, det är inte konstigt att jag drar mig för allt praktiskt hushållssysslande idag. Lite sittning med Ipaden har det däremot blivit. Och en långpromenad följd av solande på balkongen och därefter lite jobb.

Dessutom har jag provbakat världens kanske snabbaste bröd. Lchf-stuk förstås. Det innehåller ägg, mandelmjöl och lite smör. Och blev riktigt gott! Med bra konsistens också, så det ska jag göra fler gånger.
Fast jag gräddade det inte några minuter i mikron som man kan göra. Vi har ingen mikro, och jag har aldrig riktigt gillat dem. Så det blev vanlig ugn istället, vilket i och för sig gjorde att "världens snabbaste" kanske inte är helt sant. Men vrålfort  gick det i alla fall. Och en del av smeten provade jag att helt enkelt steka i stekpanna. Det funkade det också.

Det var min dag så här långt. Varken särskilt rolig eller särskilt tråkig. En ganska vanlig söndag som även kommer att innehålla VM-finalen i hockey.
Men nu ska jag fylla på tråkkvoten lite grann. Diskhon nästa!

Inga kommentarer: