söndag 6 maj 2012

Visning i huset

En av våra grannar ska sälja sin lägenhet som är exakt likadan som vår men ligger två trappor längre ner. Idag var det visning, och jag snikade mig dit förstås. Det var lagom med folk, ingen jätterusning men ändå. Och jag lyssnade diskret på vilka frågor som ställdes, detta med tanke på den framtid när vi själva ska sälja. Bilplats är tydligen en stor grej, och tyvärr finns det inget överflöd på sådana här. Jag har för mig att det är lång kö till p-platser och en kortare kö till garageplats. Antalet är klart underdimensionerat från början. Bor man centralt förväntas man inte ha bil?

Det är alltid intressant att se hur andra möblerar och inreder. Jag kunde knappt fatta att det var samma (jag menar likadan) lägenhet som den vi har. Allt kändes helt annorlunda.

Nu får vi se om lägenheten blir såld. Det är visning imorgon kväll också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Smart drag! Då får du ju ett litet hum om värdet och prissättning och så!

Monica Hortell sa...

Yes. Det var själva tanken. Jag ska förstås noga följa om det blir nån budgivning, och om lägenheten alls blir såld...