söndag 6 maj 2012

Underlig beslutsvånda

Jag gick upp tidigt och drack en kopp te med K. som beställt taxi till 05.00. Den kom i exakt tid, och hon for iväg. Jag fick SMS från Arlanda sen, allt var okej och inga förseningar.
Själv lyckades jag somna om och vaknade sedan utvilad. Jag hade bestämt mig för att gå ner till gymmet på förmiddagen, men vädret var rätt hyfsat så jag tänkte att jag kanske ska gå ut och gå istället. Och så fastnade jag i en konstig beslutsvånda. Alldeles passiv satt jag där vid köksbordet, överväldigad av det svåra beslutet: Ska jag gå till gymmet, ska jag gå ut och gå, ska jag gå till gymmet, ska jag gå och gå...etc. etc. i en halvtimme. Tills jag tog mig samman och sa till mig själv att jag kan lika gärna gå ut medan jag tänker.
Så det blev en rejäl promenad, och sen kanske jag satsar på träning framåt kvällen om jag orkar.

Idag hade jag kameran med mig, men inte förrän jag kom tillbaka hem hittade jag ett värdigt motiv. De blommande träd som står här på gården är jättefina:


Inga kommentarer: