torsdag 3 maj 2012

New India

New India på Bäverns Gränd var tidigare en riktigt bra indisk restaurang. Lunchbuffén var så populär så det var kö långt ut på gatan. Ack, flydda tider... Nu är den restaurangen högst medioker, för att inte säga dålig. Detta sagt efter fyra besök, både vid lunch och på kvällen, under knappt två år. Ingen bra mat, kort sagt.
En annan superbra indier var ju Williams uppe vid universitet, men där serveras nu indisk lunchmat enbart vissa dagar och är inte heller särskilt gott. Jag har bara testat en gång, men det var helt klart en annan kock än tidigare.
Vart har de indiska kockarna tagit vägen? Bort från Uppsala?
Jag är väldigt förtjust i indisk mat, men jag får väl laga den själv då. Det finns helt okej genvägar, till exempel så ger många av Pataks såser och kryddor smaker som vida överträffar det jag åt idag.

Men lunchen var i alla fall trevlig. Jag träffade M-P och vi pratade oavbrutet i en timme.
Enda gångerna jag överhuvudtaget äter lunch är om jag ska träffa någon. Det är ett bra sätt att umgås sådär lite snabbt och opretentiöst.

Inga kommentarer: