torsdag 30 augusti 2012

Den är kvar!

Dagens Stockholmsbesök innebar att jag gick det vanliga stråket över Sergels Torg. Det kändes lite spännande, för jag ville förstås se om den stod kvar: Kittys designade konstverk, som jag också varit med och målat: Pridepelaren. Och, ja, där stod den och lyste så fint!



I bra skick var den också. De ursprungliga texterna finns kvar, och så har folk lagt till lite egna saker av mestadels positivt slag. Många var ju rädda att pelaren skulle bli sabbad och helt nerklottrad, men så har det inte blivit. Tänk om den fick stå kvar, det skulle vara roligt. Men det är inte tanken, utan endera dagen tar de bort höljet som det hela är målat på, och så kommer den gamla vanliga svarta pelaren fram Hoppas det dröjer länge.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Va kul! Vi hann ju tyvärr aldrig se den! Det berodde på att jag hade ont i hälen så vi gick inte så mycket utan åkte kommunalt... Trist, för jag älskar att gå i Stockholm!

Ditt och datt sa...

Jag tittar till pelaren lite då och då :-).