tisdag 21 augusti 2012

Olika slags mörker

Nej, nu börjar det skymma redan strax före halv nio. Illa. Jag blir alltid trött av mörkret, dels av det här första augustimörkret, och sen kommer en extra djup trötthet när sommartiden försvinner i slutet av oktober och det blir tvärmörkt. Som en kolkällare redan på eftermiddagen.
D-vitamin lär vara bra om man lider av höstmörkertrötthet, så det ska jag skaffa i veckan.

Och ett mycket allvarligare mörker: En tolvårig flicka med Downs syndrom har fängslats i Pakistan, anklagad för hädelse. Hon påstås ha haft ett halvt uppbrunnet ark ur koranen i handen. Hädelse är belagt med dödsstraff i Pakistan. Två politiker som protesterat mot den lagen har mördats.

Vad händer nu med den tolvåriga, psykiskt funktionshindrade flickan?
Och kommer press, politiker och kändisar i hela världen att reagera och ropa om yttrandefrihet?
Ska bli intressant att se.

(Jag kan inte sluta tänka på Pussy Riot, och endera dagen måste jag nog skriva ett inlägg om det, trots att jag inte vill...)


1 kommentar:

Ditt och datt sa...

D-vitamin är väldigt bra, dessutom motar det förkylningar!