torsdag 9 augusti 2012

Sport och skurar

Vardagen rullar in så sakteliga, fast lite halvledig är jag ändå. Regnskurarna rullar också in, den ena efter den andra. Varje gång jag tänker gå ut och ta en långpromenad börjar det skvätta. Eller ösa. Fast till helgen ska det visst bli bra, till K:s förtret eftersom hon jobbar hästpass på både lördag och söndag.

Bloggen för en tynande tillvaro. Jag glömmer mer eller mindre bort den. Det beror förstås på att jag inte sitter mycket vid datorn alls. Förmodligen är det nyttigt med en paus. Och så blir det en hel del OS på både dag- och kvällstid. Många timmar försvinner där. Det är verkligen kul, även om jag blir lika arg som alla andra på exempelvis de underliga, ologiska och godtyckliga reglerna i brottning.
Damernas fotbollsfinal i kväll missar jag inte, och friidrotten är alltid intressant. Volleyboll är underhållande, boxning kan vara engagerande...pust, det nog lika bra att OS är slut snart.

I alla fall, när jag har tittat ett antal timmar på sport brukar jag själv vilja, om inte idrotta så i alla fall gå ut och röra på mig. Och det är alltså då det börjar regna. Everytime. Just nu skiner solen, men kan man lita på den? Ja, det ser riktigt lovande ut. Börjar det fina helgvädret redan? Kanske tar jag en liten kvällsrunda nu, innan friidrotten och fotbollen.

Inga kommentarer: