onsdag 25 maj 2016

Jag glömmer den igen

Jaha, nu glömmer jag bloggen igen. Det händer så mycket här i Nerja, och jag pysslar dessutom med min astroblogg på Året Runt, så tiden flyger fort fort.
I alla fall så har vi det som vanligt jättetrevligt. Som vanligt letar vi nytt boende pga oväsen, som vanligt skiner solen. Fast när vi kom var det regnigt och kallt, i en hel vecka. Det har jag aldrig varit med om under alla år jag periodvis vistats här.

Ett exempel på en vanlig trevlig kväll: Igår gick vi ut och tog en drink på en liten pub här i närheten. Ägaren heter Joan, är spanjor och kör ibland dragshow. Väldigt speciell och snäll kille. När K. och jag satt där kom det in en spansk tant och lämnade en påse med något till Joan, och i utbyte fick hon 3 €. Det visade sig att hon sålde ägg till honom, färska ägg från egna höns på lantstället. "Fantastiska ägg," sa Joan, ni måste smaka. Så när vi hade druckit upp vår GT kom han och gav oss fyra ägg. Vi hade inte bestämt vad eller var vi skulle äta middag, men nu löste det sig: Vi gck hem, knäckte äggen och gjorde omelett med ost och tomat. Hur gott som helst.

Annars har vi inte ätit hemma så ofta. Det är så lätt och billigt att gå ut, och vi träffar alltid folk vi känner. De första två veckorna hade vi besök dessutom. Sammanlagt fem personer från olika håll, men de bodde inte hos oss (tack och lov). Intensivt och kul var det. Sen när alla åkte hem, och vi i samband med det hade en dag utan program, utan möten med vänner, utan nånting, då kändes det jättekonstigt. Som att vi var helt avskärmade från hela världen. Isolerade, glömda.
Men det varade bara en dag, sen blev allt som vanligt igen.

2 kommentarer:

Ditt och datt sa...

Jag brukar titta in på bloggen på kvällen innan jag går och lägger mig och blir lika besviken varje gång du inte har skrivit något. Så för någon vecka sedan tänkte jag att nähä, nu har hon slutat skriva igen, nu tittar jag inte efter längre! Men så i kväll gick fingrarna av sig själva på tangenterna och TADA! Nu hade du skrivit! ☺️

Monica Hortell sa...

Åh, jag borde verkligen skriva oftare. Det bara glider bort, det här med bloggen.