fredag 28 december 2012

Dagvill

Värst vad det känns som söndag idag. Hela tiden får jag påminna mig om att det faktiskt är fredag, och hela tiden glömmer jag bort det. Har precis haft en person här för astrokonsultation, och sen tänkte jag att det är ju rätt bra att jobba på söndagar...
Dagvillheten beror förmodligen på att vi fest igår, och det är inte ofta man har det på en torsdag. Våra lägenhetsvakter plus några andra var här på tapas och vin. Väldigt trevligt.

Nu har jag avklarat dagens plikter. Samt plockat bort några tomtar. Numera har jag liksom inget tålamod med julpynt - när själva julhelgen är över vill jag ha pynt- och tomtefritt på en gång.
Rester av julskinkan står i kylen, och den måste också bort snart. Därför ska jag nu gå och karva lite i den, innan jag sätter mig och läser i lugn och ro.

1 kommentar:

Ditt och datt sa...

Min skinka ligger på balkongen, får inte plats i kylskåpet och jag är inte ett dugg sugen på den!