söndag 2 december 2012

Pynt och jobb

Det tar på krafterna att julpynta. Eller adventspynta kanske jag ska säga - alla julsaker är inte uppe än. Men vi har hämtat lådor från källaren, plockat upp utvalda saker och några dukar, och jag har satt upp stjärnor i köket och sovrummet. Förra året hade jag jättetur, stjärnorna hängde rakt på en gång. Men så var det inte nu. De snurrade och svängde och det såg inte klokt ut. Sånt är riktigt irriterande! Och frustrerande, ett tag var jag så arg så jag slog på den stackars adventsstjärnan! Märkligt nog hjälpte det.

Jag har också jobbat en hel del vid datorn idag. Plus spelat wordfeud. Nu för nån timme sen tog energin tvärslut och jag vill helst sova. Orkar inte kolla vad som står i tidningarna men kan gissa att mycket handlar om snön och kylan. 13 minusgrader var det för några timmar sen. Och även om jag verkligen ogillar vinterkyla, så måste till och med jag erkänna att det var vackert ute idag.
Ska nu kolla lite på lättsam TV-underhållning innan det blir natt, bland annat dubbelavsnitt av Poirot.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha, SLOG du stjärnan?! Du våldsamma kvinna! (Jag ser dig nämligen som allting annat än våldsam och hetsig - till skillnad från somliga...)

Monica Hortell sa...

Jag blev förvånad själv...:-)

anybody sa...

Oj .. det var som värst! Att klippa till själva stjärnan har jag aldrig tänkt på .. så det kan jag försöka nästa år. :-)

Men normalt sett så brukar jag sy eller nåla fast den i gardinen eller få den rak genom att fästa den med eller flera tråd till ett häftstift i fönsterfodret. Det blir jättesnyggt när tråden dammar till sig framåt nyår .. ;-)

Är man lite kreativ och orkar så skulle det nog kunna bli snyggt som ett stödjande spindelnät??

Ditt och datt sa...

Hahahahaha - du är för rolig!!! ♥

Monica Hortell sa...

Tråd och häftstift var bra, det har jag aldrig tänkt på. Fast det låter väldigt pyssligt och kanske svårt? Jag har ett knep: Häftmassa! Utan häftmassa skulle inga stjärnor komma upp.

anybody sa...

Häftmassa!!! Vad gjorde människor innan internet? Nu känner jag mig fullständigt trygg inför nästa års advent .. en fet stjärnsmäll och rejält med häftmassa så är alla problem lösta! ;-)