söndag 30 december 2012

Inomhusliv

Jag har inte filosoferat lika mycket som jag trodde. Men läst, spelat wordfeud (med varierande resultat) och faktiskt gjort en del nytta också. Att exempelvis städa, sortera och rengöra en enda köksredskapslåda kan kräva en oväntat stor insats, om man inte har gjort det på hemligt lång tid. Och om lådan är totalt överbelamrad med både vanliga redskap och prylar som man knappt visste fanns, än mindre visste att man hade...
När nu någon ska bo här i sex veckor så kan vi bara inte ha såna lådor.
Utanför dörren har jag däremot inte varit idag heller, inte ens för att kasta sopor. De står därför på balkongen tills vidare.

K. kom hem från jobbet och mådde bättre än väntat. Bra!
Dessvärre jobbar hon imorgon också och kommer inte hem förrän 21.30. Det blir en lite ovanlig nyårsafton. Jag får pyssla på, eller vad jag nu gör, här hemma, och så får vi se om hon orkar dricka lite champagne sent på kvällen efter ett drygt arbetspass. Annars får vi ha våra vanliga ritualer på nyårsdagen istället, det går det också.
Och imorgon ska jag gå ut! Jag ska, jag måste, jag vill! Åh vad skönt det ska bli!

3 kommentarer:

Ditt och datt sa...

Alla mina köksskåp och lådor är jättehemliga för mig! Så jag har full förståelse! Min son ska eventuellt bo här när jag är i Nerja och så petig som han är - hjälp!

Men då kanske det är rent när jag kommer hem, kom jag just att tänka på! :-D

Anonym sa...

Jag önskar er ett gott slut på det gamla året och ett riktigt gott 2013!

Monica Hortell sa...

Det är ju bättre att en petig bor i lägenheten än att en slarvig gör det! Jag hoppas vår hyresgäst är jättepetig..:-)

Och Gott Nytt År till er också!