måndag 17 december 2012

Stel eller slink?

Jag gjorde en utflykt till Enköping i förmiddags. Steg upp tidigt och tog bussen till lasarettet där för att träffa en ortoped angående min fot. Den ännu ej opererade högra foten.
Otroligt bra förbindelser mellan Uppsala och Enköping - buss går varje kvart! Det tycker jag är imponerande. Knappt en timme tar det. Resan dit kändes lite seg, men på hemvägen gick det desto fortare. Kändes som en vanlig tur i en stadsbuss.

Ortopeden sa att foten måste opereras, men det är ingen brådska. Lika bra att vänta tills jag får mer uttalade besvär tyckte han.
Ja, gärna för mig. Jag brinner inte av längtan precis...
Vi diskuterade också metoder. Steloperation sa han först. Men jag har redan en stelopererad stortå, och jag vet inte om jag vill göra samma sak på andra foten. Bara om jag absolut måste för att inget annat fungerar. Men det finns också en variant som han kallde "slinkoperation". Tåleden blir rörlig på ett slinkigt sätt, och man, jag tror han sa "hugger bort" artrosknölarna. Eller om han sa "kapar av", eller möjligen "hamrar loss".
Det lät väl inte helkul det heller.
Men jag avvaktar tills vidare och funderar på stel eller slink. Kan vara bra att få en second opinion också.

När jag kom tillbaka efter buss tur och retur till Enköping och ett halvtimmes läkarbesök, hade K. nyss stigit upp! Ja, hon sover länge, typ till lunchdags ibland.

Jobb, wordfeud och lite nätsurfande har jag ägnat mig åt resten av dagen. Ganska lustigt, en rubrik i en av kvällstidningarna löd: "Stanna upp och prata med svinet". Oj, hjälp vad dom tjatar om SD nu igen, tänkte jag, dom försitter inga chanser. Eller tänkte gjorde jag väl inte, det var mer ett slags snabb, oreflekterad, spontan association. Fast sen såg jag att det handlade om vildsvin!

Men så långt har det alltså gått. När jag ser ett eventuellt invektiv i en rubrik så kopplar jag till Sverigedemokraterna. Vad tyder det på?

4 kommentarer:

Ditt och datt sa...

Jag tror det tyder på att du är en normal människa som tycker att nu är det nog! Har själv upptäckt att det gärna kommer ett och annat tillmäle när det är tvärnog!

Anonym sa...

Vi måste spela snart, jag har ju trådlöst nu!!!

Monica Hortell sa...

Det måste vi verkligen! Just nu undrar jagvvarför bloggen ser så konstig ut. Det kansle bara är hos mig?

Anonym sa...

Bloggen ser inte konstig ut från mitt håll!