torsdag 17 juli 2014

En vecka kvar

Nu är det en vecka kvar till vi åker hem. Det känns ganska lagom, det ska faktiskt bli riktigt skönt. Särskilt som vi vet att huset i Nerja står kvar och att vi kommer tillbaka i höst.
Att vara här på sommaren är förstås en helt annan upplevelse än de vintervistelser vi är vana vid. Det är alltid varmt, bara en sån sak, och nu ökar temperaturen stadigt. +34 ska det bli idag. Jag gillar det, känslan av ständigt bastubad är härlig. Nackdelen är att man inte kan vara i solen, så för varje dag blir man blekare...
Att det är 28,8 grader i sovrummet gör mig ingenting. Jag sover bra när det är varmt.
Så nu vet jag det.

Skällande och hundar och högljudda, vrålskrikande barn är svårare att vänja sig vid. Och det är det ju inte bara vi som tycker. I morse var en spansk tant ute och skrek och härjade på en hundägare som låtit sin hund stå ute på en balkong och skälla hela natten. Hoppas det har nån effekt.

Den relativa tystnaden i Sverige ser jag alltså fram emot. Och lite andra saker också, sånt som handlar om praktiska, tekniska ting. I övrigt är det just inget. Utom att träffa vänner och släkt förstås.

Hur det kommer att kännas med det mentala/tankemässiga/politiska klimatet hemma vet jag inte, men jag fruktar att det blir ganska outhärdligt.

Anyway, nedräkningen har börjat.

Inga kommentarer: