fredag 31 juli 2015

Skönt att skippa/slippa P-festivalen i år

Helt bra från den konstiga förkylningen är jag inte, det är fortfarande lite matthet i benen och lite allmän darrighet. Men jag försöker leva normalt igen, vilket bland annat innebär att gå bort på middag ikväll. Hoppas det går bra.

Som sagt, tur att vi ändå hade bestämt oss från att hoppa över Pride i år. Att det var ett bra beslut förstod jag också när jag såg att Timbuktu skulle invigningstala. Varför välja en person helt utan kopplingar till gayrörelsen? Som ett par veckor innan valet förra året annonserade att han ville ställa upp som politiker "i något av vänsterpartierma". Vilket som helst tydligen. Seriös syn på politik? Men med tanke hur det ser ut numera kunde han lika gärna fått gräddfil rakt in i regeringen. Inget förvånar en längre.

Synnerligen halvdant väder är det ju också.

Det intressantaste hittills vad gäller Pride, är i mitt tycke den "alternativa" mini-miniparaden som arrangerades av två Sverigedemokrater. Med typ 20 deltagare. Och den betydligt större motdemonstrationen. Och alla reaktioner runt detta. Där finns det mycket att tänka på. Och att skriva om. Mina åsikter i frågan ska jag försöka blogga om i morgon. Om jag inte är för trött.

Inga kommentarer: