lördag 29 augusti 2015

Bra och dåligt

En bra sak: Min stukade fot känns helt okej efter bara två veckor. Lite svårt att gå nerför trappor, men annars tänker jag inte mycket på den.
En dålig sak: Förkylningen vill inte ge sig. Men jag kan inte hålla på och ställa in och skjuta upp saker längre, så jag gör det som är inplanerat. Lever som vanligt alltså, och är trött mellan varven. Hostattackerna har i alla fall slutat.
Bra att jag ska till doktorn på tisdag för en årlig rutinkontroll. Dom kanske får ta lite extra prover.

Och Norénbocken är läst och återlämnad till biblioteket. Det känns lite tomt, måste jag säga. Nu är det ingen idé att låna något annat heller. Jag får köpa några nya böcker på Pocketshop i samband med att vi åker till Spanien.

Nu ska jag gå till Vaksala torg och se om det finns kantareller och vad de i så fall kostar. Sedan Kvarnen för att handla middagsmat tii imorgon, när vi får gäster. Igår kostade kantareller 399:- kilot på Torgkassen! Det är ju jättedyrt, särskilt med tanke på att skogarna lär krylla av de gula läckerheterna. Börjar de ta slut redan? I så fall får jag ändra min planering. Jag har redan en alternativ rätt, utan kantareller.

Om jag orkar ska jag jag jobba lite senare på dagen. Och städning behövs.
Att vara trött nästan jämt känns verkligen dåligt. När det är fullmåne och allt. Fullmåne gillar jag, och vanligen blir jag väldigt pigg och energisk under två dagar i samband med den.
Nåja, det måste ju vända snart. Energi, kom tillbaka!

2 kommentarer:

Ditt och datt sa...

När du har hittat energin, kan du väl berätta var du fann den?!

Monica Hortell sa...

Haha, det ska jag absolut göra! Jag hoppas den finns i nån burk från hälsokosten eller så.