fredag 16 november 2012

Avbitet igen

Jag får rätt mycket tillbaka på skatten i år. Synd bara att en stor del av de pengarna kommer att gå till tandläkaren! Nu är det nämligen klippt igen, eller snarare avbitet: en tand som jag haft problem med i flera år och som lappats och klistrats ihop ett antal gånger, är nu återigen trasig. Bitar lossnade när jag helt stillsamt tuggade på ett mjukt fröbröd. Tanden är tack och lov rotfylld så det ilar inte, men jag känner hela tiden de vassa kanterna av det som återstår av den. Nu måste det bli en riktig krona eller brygga eller vad det heter. Kostar ett antal tusenlappar, runt fem tror jag - suck! Dubbelsuck.

Fast jag har ändå pengarna, och det är väl något att glädjas åt. Men det är konstigt att en stor utgift alltid kommer varje gång ett ekonomiskt överskott väntas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Irriterande att behöva lägga skatteåterbäringen på detta, men samtidigt bra ju att det finns pengar till tandläkaren...

Monica Hortell sa...

Exakt. Onödigt, men det kunde vara värre....