lördag 24 november 2012

Hoppas vi slipper barnspring ikväll.

D-vitamin verkar bra. Jag äter det sen nån månad tillbaka och tycker nog att jag är aningen piggare än jag brukar vara den här årstiden. Och visserligen gillar jag fortfarande inte mörkret, men det påverkar mig inte på samma sätt som tidigare år.

Om några timmar ska vi ut och äta. En kompis har fyllt jämnt men hon vill inte bli firad av oss eller ha presenter, utan vi ska ses några stycken bara och äta en förhoppningsvis god middag. Trevligt.
Bord är beställt på La Comedia, och där är det ju mysigt. Men jag blev lite fundersam när jag förra veckan läste ett reportage i UNT som handlade om barn på krogen. Just La Comedia verkade mycket toleranta på den fronten och en företrädare för restaurangen tyckte det var helt okej att barn sprang omkring i lokalen och att de gick till andra gäster och pratade. Det skulle inte jag uppskatta, kan jag lugnt säga. Så vi får se hur det blir. Verkar det stökigt och springigt redan när vi kommer, får vi väl gå nån annanstans.
På Lingon, som också var en av de intervjuade krogarna, var attityden en helt annan. Där ansåg man att "vanliga" gäster har betalat dyrt för en restaurangupplevelse och slamriga barn ingår i regel inte i den. Det är också en säkerhetsfråga. På Lingon inträffade en olycka när ett barn sprang in i en servitör fullastad med tallrikar. Blodvite uppstod på barnet, och jag tror det fick sy några stygn till och med.
Dagens föräldrar, vad ska man säga om dem? Ingenting just nu i alla fall.
Vi hoppas som sagt på en trevlig kväll och god mat.

2 kommentarer:

Ditt och datt sa...

Hoppas ni fick en trevlig kväll med god middag utan barnspring! Det är ibland som om föräldrar som går på krogen med sina barn, har fått för sig att alla andra som också är där, ska vara barnvakt - alla älskar väl barn, eller hur?!! Nä, inte alltid!!!

Jag äter också D-vitamin, tror stenhårt på D-vitamin, speciellt när det gäller att hålla förkylningar borta.

Anonym sa...

Ja fy! Man går ju inte till krogen för att stå ut med en massa barnspring och stoj utan för att njuta i lugn och ro! Hoppas ni fick det! :D