måndag 12 november 2012

Kånkar, bär och sorterar


Ja, så här ser det ut i ett av våra rum. Bara för att man byter några möbler... Kaos utbryter, det känns som att flytta ungefär. Man blir påmind om hur jobbigt det är.

Det har alltså flyttats diverse saker till och från källarförrådet idag. Vi lyckades baxa upp den tunga blå byrån tack vare en liten minipirra, avsedd för resväskor. Likaledes tunga kartonger tog vi också upp. Och för första gången sen vi flyttade hit för över sju år sen, gick vi igenom samtliga i förrådet stående flyttlådor. Vad innehåller de? Efter ett tag har man ju ingen aning, så det var intressant att ta reda på. Vissa måste upp till lägenheten, andra förpassades till ett hörn längst in, längst ner.
Mattor måste upp och kemtvättas, annars kan vi lika bra kasta dem och det vill inte jag.
Smutsigt var det också.
Pust.

Jag har sedan ägnat ett antal timmar åt att sortera papper. Hjälp, säger jag bara. Men det börjar bli bättre.
Mitt i alltihop skulle jag jobba lite vid datorn. Och så fick jag SMS, och det är ett sätt att kommunicera som jag helt enkelt inte tycker om.
Piip - och så kollar jag meddelandet och skriver ett kort svar. På min gamla telefon som inte har att vanligt tangentbord. Piip - där kom svaret. Okej, jag skickade iväg några ord igen. Piip - svar på det.
Varje gång måste jag avbryta det jag höll på med. Men jag svarade förstås en tredje gång. Och så - Piip. Men vad f-n! Sluta! Men till slut var "konversationen" klar och vi hade bestämt en dag och tid nästa vecka när vi ska ses. Ett enkelt telefonsamtal hade fixat det på en gång. Men min sms:ande kompis är inte så mycket för att ringa. Hon vet att jag avskyr SMS, så hon skrattar när hon ser mina korthuggna svar på sina långa meddelanden.
När jag byter telefon så småningom kanske det blir bättre, för det är naturligtvis lättare när man skriver på ett tangentbord. Men nån riktig SMS:are blir jag nog aldrig. Jag tycker det är för hackigt.

För övrigt: ryggen känns okej. Flera personer har oroat sig för att K. och jag ska skada oss, men vi lyfter och kånkar och bär och är hittills hela.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så ni håller på! :D Ha ha ha, jag som tycker att sms är så praktiskt! Fast nu var det ju inte jag som messade, du har ju inte talat om ditt mobilnummer för mig!