tisdag 20 november 2012

Det går fort nu

Alltså, dagarna bara försvinner. Fort, fort går det. Idag har jag i alla fall varit till tandläkaren, och om två vcckor är det dags att sätta i den färdiga kronan. Skönt att få det gjort.
Men ett väldigt borrande var det idag. "Den är ju rotfylld så du behöver egentligen ingen bedövning," sa Christer.
"Men du kan väl lägga lite bedövning ändå, i psykologiskt syfte. Så känner jag mig lugnare," sa jag. Han skrattade och gav massor av bedövning. Tur var det, för det var som sagt mycket borrande och jag tycker själva ljudet ilar och gör ont. Tanden är väldigt öm nu, även om det inte är en smärta i själva roten.

Och så är jag glad att SAS inte gick i konkurs. Vi åker med Norwegian till Malaga men hem med SAS.  Så det är bra om dom finns kvar.

Tidningarnas SD-hysteri har engagerat mig en del, rent tankemässigt. Av krigsrubrikerna, det verbala spottandet och hatet (för vilka är det som hatar mest egentligen?) skulle man kunna tro att Ku Klux Klan har startat verksamhet i Sverige, att det bränns och lynchas och utrotas.
Men ett fyllebråk i en krogkö för över två år sen...tja. Olämpligt, visst. Klandervärt, ja verkligen. Men proportionerna?! Får se om jag orkar samla mig till ett inlägg om det. Annars rekommenderar jag en av mina favoritbloggar som har en del intressanta och nyanserade saker att säga i både den och andra frågor.

1 kommentar:

Ditt och datt sa...

Jag tänkte också boka hemresan med SAS, men jag har inte vågat ännu :-)!

Hoppas din tand blir bra!