fredag 23 november 2012

Kolsvart och nyttigt

Finns det nåt bättre att göra en kolsvart novembereftermiddag än att städa badrummet? Förmodligen, men det är vad jag har gjort i alla fall. Hur dammigt kan det bli i ett badrum? Och varför?
Efter det tog jag fram strykbrädan. Strykning är annars K:s uppgift, en av de få husliga saker hon gör, men jag hade en märklig överenergi, så en del av den uppkomna skrynkelhögen tog jag i alla fall.
Blev sedan tvärtrött. Vill nu bara sova. Men röja lite i köket står också på min lista, får se om jag orkar det.

Tröttheten beror nog inte enbart på min stora flit, utan på att jag sov väldigt lite i natt. Satt uppe till halv två och läste om tarot, och sen var hjärnan sådär konstigt överhettad. Klockan 04.10 gick jag och hämtade datorn och gjorde lite nätsaker. Somnade så småningom, och då var nog klockan över fem, kanske halv sex. I såna lägen är det oerhört skönt att inte behöva gå upp en viss tid på morgonen! Det är faktiskt helt ovärderligt. Möjligen blir det en tidig kväll ikväll, eller också kommer jag in i en andra andning snart.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å, jag hade sovmorgon igår och i morse vaknade jag av mitt mobilalarm. Bara det att det inte var MITT alarm utan Annas - hon har samma signal som jag!
Men tröttigt väder är det onekligen och ändå, som du, har jag haft lite svårt att sova de senaste nätterna.
Strykning för mig är en stunds meditation!

Monica Hortell sa...

Jag tycker strykning är tråkigt. Däremot kan jag tycka att det är lite meditativt att diska. Kanske för att det är enklare att diska än att stryka?

Anonym sa...

Nä fy för att diska! Jag får eksem på händerna och jag gillar INTE att diska! :-(