torsdag 15 november 2012

Ofullständigt

Vid Vattholmavägen här utanför finns en skylt, eller det heter egentligen trottoarpratare. Den med stora svarta bokstäver tryckta texten lyder:

Anna s pizzeria
avhämtning
hemkörning

Precis så står det. Inget annat. Ingen adress, inget telefonnummer. Jag har aldrig hört talas om Annas pizzeria, (eller Anna s som det står). Finns den alls? I så fall var? Vem gör en så korkad skylt?

Det är som när man ser annonser i lokaltidningen där nån stackare efterlyser sin försvunna katt och har skrivit "Katt bortsprungen. Tel. xxxxx." Och inget mer. När, varifrån, hur ser katten ut etc. - inte ett ord om det.
Katt bortsprungen...man kan ju inte precis börja ringa numret i annonsen varje gång man ser en katt.
Och varför säger inte tidningens annonsavdelning att det där funkar inte, satsa inte flera hundralappar på en felaktigt formulerad annons.

Sånt funderar jag på just nu.

4 kommentarer:

Jerry sa...

Jag googlade och hittade detta: http://www.annasmatopizza.se/ Låter väl rimligt?

Ditt och datt sa...

Trottoarpratare???!!!!! Hahahahaha, är det sant???

Anonym sa...

Den där pizzeriaskylten har jag sett i New Village också, där jag bor, men Anna har inte haft nån pizza till mig på hela veckan! ;-)

Monica Hortell sa...

Då är det väl dags för Anna att leva upp till budskapet! :-)

Och det är säkert rätt pizzeria du har googlat fram Jerry, men skylten...

Och ja, det heter trottoarpratare. Ganska kul.