fredag 5 juli 2013

Elskåp i vägen

Ända sen i oktober har det varit diverse hemska gatuarbeten här utanför. Precis när man trodde det var klart har det blivit ännu värre, det har bullrat och slamrat och grävts och sågats stenar så jag har aldrig varit med om nåt liknande. Först den ena gatan, sen den andra. Och så alla trottoarer efter det. Förutom bullret, gissa om det har dammat! Från 7 på morgonen till 7 på kvällen har det hållit på nu i sommar. Sitta på balkongen var bara att glömma.

Nu verkar det vara klar. Otroligt. Fast alltid är det väl nånting som måste göras om. Jag tippar på att det elskåp som står mitt i den nyasfalterade cykelbanan måse flyttas. Eller kan det verkligen vara meningen att det ska se ut så här? Jag undrar också varför man anlägger en plantering jämsides med en redan gjord plantering. Det ser underligt ut. Bilden är kanske mörk, men den fyrkant som syns mitt i vägen är alltså ett elskåp...


1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket märkligt!!!