onsdag 3 juli 2013

Lindblom och konst

Dagen började med en cykeltur till Nyby. Ärende: Att vattna blommor. På vägen dit kunde jag njuta av en av de absolut härligaste dofter jag vet: Lindblom. Det slår nästan syren i mitt tycke. En så väldigt speciell doft, som en mild, god tvål ungefär. Och det finns rätt mycket lindar i Uppsala, bland annat utmed cykelvägar.
Mitt i stan, på Svartbäcksgatan finns de också, så även där insöp jag doften med stor förtjusning. Helt nytt uppdrag denna gång, nämligen att hänga tavlor på Galleri Uppsala. Vi hann inte med allt förstås, och det var inte heller meningen. Men en bra bit på väg kom vi, och det ser lovande ut.
Troligen är det också stans absolut finaste galleri. Alltså inte "statusfinaste"/snobbigaste utan finaste/mysigaste/snyggaste. Väldigt smakfullt renoverat, jättebra upphängningsanordningar, perfekt belysning, bra skyltfönster, bra läge...allt är rätt. Det ska bli kul att sitta där från och med lördag och en knapp vecka framåt, omgiven av K:s färgstarka tavlor.

Lindblom och konst var alltså dagens teman. Inte illa alls. Och nu i kväll trodde vi att vi skulle höra starkt ljud från Def Leppards spelning på Vaksala Torg. Det är inte alls långt härifrån, och med tanke på att vi ibland hört konsertljud från såväl Fyrishov som Stadsparken (som båda ligger mycket längre bort) väntade vi oss redigt hårdrocksmuller in i vardagsrummet. Men inte. Om jag verkligen lyssnar uppmärksamt kan jag höra några dova basgångar nånstans ifrån, men det är allt. Nästan synd.

Imorgon fyller jag år. Många år. Men inte jämnt. Får se hur vi firar det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för hjälpen och grattis en halvtimme i förskott! :D