måndag 8 juli 2013

Ett ännu kortare inlägg

Nej, igår kom inga galleribesökare. Eller, nu underdrev jag, det kom fyra stycken. Varav två var kompisar till oss. Men vad kan man vänta sig - det var årets varmaste dag.
Idag var det bättre. Ingen jätterusning, men det droppade in lite folk då och då. Jag satt i galleriet ensam större delen av tiden medan K. vilade och gjorde lite annat, och jag hann faktiskt göra lite eget jobb också.

Något jag har märkt är att jag, jämfört med förr i tiden, inte gillar att ha så många bollar i luften. Det får helt enkelt inte hända en massa saker samtidigt. Å andra sidan är jag bättre än nånsin på att tillfälligt sortera bort saker ur medvetandet. Fokusera kallas det visst.

Nu är det galleriet, vanligt jobb och att umgås med våra gäster som står i fokus. Annat skyfflar jag liksom åt sidan. Den här bloggen hör till detta annat. Det blir bättre nästa vecka. med bloggen alltså. Hoppas jag.


Inga kommentarer: