tisdag 2 juli 2013

Pigg och nöjd

Mätt och nöjd är jag just nu.  H&T har varit här på middag och jag har fixat drink, mat, vin och efterrätt. Plus en del städning, och den blev extra omfattande eftersom vi även får andra gäster i veckan.

Fyra dagar på hotell, det kanske var det som behövdes. Nu är jag nämligen fylld av energi, dagarna förflyter i allmän nyttighet, "javisst ja, nu ska jag göra fröbröd", "oj, jag ska genast göra lite chokladkräm" - spontana huslighetssaker som känns hur kul som helst. Jag är annars en väldigt lat person. Det är inte många som tror det, men det är sant. Lazy within reason, kan man kanske säga.

Kvällens middag blev väldigt god. Och det blev lite kvar som K och jag kan äta imorgon. Det blir en mellandag, och på torsdag kommer  Å och E hit, och vi ska fira både det ena och det andra.

Sen ska vi hänga tavlor, K har vernissage på lördag. Hoppas hon orkar - i vilket fall finns jag där och kan fortsätta fixa saker med min nya pigghet. Som jag hoppas håller i sig.


Inga kommentarer: