fredag 24 april 2015

Nytt resmål

Nu packar jag väskan igen. Men det är inte dags för Nerja riktigt än, nu är det Tallinn som gäller!

I min ungdom var jag med i Norrlands Nations teatergrupp, vi var ett gäng som umgicks  så gott som dygnet runt för 44 år sedan! För två år sedan hade vi en jättelyckad återträff, och även förra året var vi några som sågs igen. Och nu är det dags att sammanstråla ytterligare en gång. Hurra! En av tjejerna jobbar just nu i Tallinn och har inviterat gänget på en riktig insider-weekend. Luncher och middagar på speciella restauranger, stadsrundtur, besök på Katarina 1:s sommarpalats, konstutställning, jazzfestival med mera. Och så ska vi förstås umgås. Prata, dricka vin, ta upp alla trådar igen och kanske fördjupa kontakten ytterligare. Superkul är bara förnamnet. Dessutom har jag aldrig varit i Baltikum men alltid velat åka dit, så det är bara perfekt.
Planet går 7.55. Det är tidigt för mig. Och när jag kommer hem på måndag eftermiddag efter två synnerligen späckade dygn lär jag vara tröttare än trött. Jag får försöka somna tidigt ikväll (kan gå med hjälp av fem valerianatabletter), så jag åtminstone anländer dit i fräscht och bra skick.

Inga kommentarer: